maanantai 16. heinäkuuta 2012

Uutisia!

Pääsin opiskelemaan Tampereen yliopistoon lukemaan kuvajournalismia! Ensimmäinen vuosi painottuu kirjoittamiseen ja toinen valokuvaukseen. Muuta en vielä tiedä. Tavoitteenani on tulla kirjoittavaksi valokuvaajaksi. Olen todella onnellinen. Syksyllä minusta tulee yliopisto-opiskelija. Olin jo tarpeeksi onnellinen ja ihmeissäni kun minusta oli tulossa lukiolainen ja abiturientti. Toki olihan se myös todella kummallista valmistua ylioppilaaksi. Mutta yliopisto-opiskelija onkin aivan aivan eri juttu. Ihanaa, kun tietää, mitä syksyllä on tulossa.

Ennen opintojeni alkua ajattelin lukea Risto Kuneliuksen ja Johanna Sumialan kirjoittamat pääsykoekirjat uudelleen. Ehkä voisin niistäkin kirjoittaa jonkun sanasen tänne kirjablogiini. Kiinnostavia kirjoja molemmat ovat kyllä.

Tällä hetkellä luen tuota Anja Kaurasen Sonja O. kävi täällä -kirjaa. Se on todella raju, mutta samalla todella kiehtova. Olen siitä kirjasta todella innoissani. Ja mitäpäs vielä, ennen Lemmikkikaupan tyttöjen lukemista mielsin Snellmanin keski-ikäisten naisten kirjailijaksi! Mutta ei, tämä kirja on todella hyvä. Niin ja mainittakoon, että tulin lukeneeksi tuon Elina Tiilikan kirjan, josta aloitin kirja-arvostelun, mutta en ole vielä kirjoittanut sitä loppuun ja julkaissut. Lemmikkikaupan tytöt oli paljon parempi kuin Punainen mekko. Pisteet nousi edelleen siispä Snellmanilla.

Pian olen lukenut tuon Sonja O:nkin ja se kyllä vaatii toisen lukukerran. Sitten voisin jakaa joitakin ajatuksia siitä täällä. Sen lisäksi olen lukenut "Kirjallisuuden avantgarde ja kokeellisuus"-kirjaa ja sekin on todella hyvä. Nyt vasta olen tutustunut italialaiseen futuristiin Marionettiin, ja sen voin todeta, että hänen kanssaan en jaa samoja arvoja. Enkä kovinkaan innostunut futuristisesta runoudesta. :---(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti